Det kan vi hjælpe dig med
Platforms-etablering og -integration
Vi sikrer succes i etablering af CDP og personalisering via behovsafdækning, valg af CDP-teknologi, platformsetablering, integration og migrering af kundedata.
Data governance og modellering
Vi hjælper med at afdække kundedata i organisationen samt at modellere kundedata, metadata og omkringliggende datadomæner. Vi etablerer og sikrer god datakvalitet og datacompliance – herunder consent og overholdelse af privatlivsregler.
Omnichannel integration
Vi integrerer CDP’en med underliggende kildesystemer og sammenkobler data fra alle kontaktpunkter og kanaler: web, mobile apps, e-mail, sociale medier, callcenter, fysiske events og køb.
Segmentering og predictive analytics
Vi hjælper med profilering, analyse og segmentering af kunder i relevante audiences baseret på adfærd og demografi. Herunder etablering af AI-integration til f.eks. predictive analytics.
Real-time personalisering og målretning
Vi sætter din CDP i spil ift. kunderejsen – på tværs af dine kanaler. For eksempel til målrettet kommunikation i din marketing automation, personalisering af budskaber på dine websites eller apps, målretning af indhold i dit CMS eller eksekvering af kampagner mod udvalgte segmenter eller audiences.
Hvad skal du kigge efter i en CDP?
En kerneopgave for enhver CDP er at opsamle og integrere data om kunder og adfærd fra kontaktpunkter og kildesystemer samt konsolidere dette til én samlet profil.
Men hvor tilgængelige er jeres digitale kontaktpunkter og data i jeres datakilder i dag? Har I avancerede datakilder som kræver programmatisk integration? Har I krav som går ud over den grundlæggende kundeprofil? Hvor fleksibel er datastrukturen ift. jeres nuværende og fremtidige behov?
Selvfølgelig skal kundedata kunne bringes i spil igen – og aktivering bliver særligt væsentlig når CDP’en rækker ud over grundlæggende marketing- og kampagnebehov. Dette dækker således over at kunne aktivere den rigtige kanal og interagere med kunder i realtid på baggrund af data.
Men hvilke kanaler skal I kunne aktivere? Skal CDP’en kunne vokse med nye, kommende kanaler eller blot fungere med nogle få? Skal der kunne aktiveres rettidigt på kundeprofiler og segmenter i kritiske scenarier, f.eks. digitalt salg, selvbetjening, compliancekrav, kundeservice eller sagsbehandling?
Nogle CDP’er excellerer ikke blot i at indsamle og aktivere data, men gør det også muligt at sikre at data er ensrettet og af høj kvalitet. Dette er særligt vigtigt når forretningsformålet har høj kritikalitat eller hvor platformen skal være med at øge modenhed i en datadreven organisation.
For hvor god er jeres kundedata – og omkringliggende metadata – egentlig? Er det kritisk at I skal kunne stole på dataindsigt? Kan det skade jeres forretning hvis I aktiverer af forkerte kunder?
Med CDP’en skal du let kunne danne grupper af kunder: målgrupper, segmenter, audiences - kært barn har mange navne.
Hvilke kompetencer har I i organisationen til at analysere og definere målgrupper? Skal I have hjælp fra AI? Skal I kunne programmatisk udvikle avancerede mønstre eller blot opsætte grundlæggende regler?
Men det er ikke nok kun at kunne igangsætte handlinger eller målrette på baggrund af data. Der skal også kunne udvikles målrettet indhold, designes kommunikations-flows eller opsættes produktanbefalinger osv. Visse CDP’er indeholder værktøjer og funktioner der gør det muligt at eksekvere personaliserede kampagner og målretning af budskaber på tværs af kanaler.
På hvilke kanaler, hvor ofte og hvor automatiserede skal jeres kampagner være i fremtiden? Skal I have en samlet platform med kundedata og indhold – eller er indhold og kampagner allerede tilgængelig i jeres digitale platform i dag? Skal kampagner og personalisering kunne aktiveres i avancerede scenarier, f.eks. e-commerce, digital selvbetjening eller service- eller sagsbehandling?
Sidst men ikke mindst kan det være væsentligt at kigge på behov for analyse og indsigt når I vælger CDP, Mulighederne er store og varierende - både hvis I er en moden, datadrevne organisation eller hvis CDP’en er begyndelsen på en data-orienteret udvikling.
Hvad har I behov for i forhold til eksekvering - lykkes I med jeres målrettede kampagner? Hvad med analyse og indsigt i kundedata – hvilke trends, præferencer og adfærd viser data? Og hvad med forretningsindsigten - skal platformen fungere som eller sammen med en eksisterende BI (Business Intelligence) platform?
Vil du gerne høre mere?

Din Customer Data Platform
En composable CDP
Hvis du vælger en composable CDP, får du en modulær løsning, der giver dig fleksibilitet og skalérbarhed i håndtering og aktivering af kundedata. En composable CDP giver jer mulighed for at integrere de bedste komponenter til dataindsamling, behandling og aktivering via API'er og mikroservices. Med denne løsning kan du løbende tilpasse løsningen efter jeres voksende databehov og organisatoriske modenhed og tage højde for datacompliance – en mere omkostningseffektiv tilgang, hvor du kun køber og integrerer det, du har brug for.
En packaged CDP
I en samlet eller packaged CDP får du en alt-i-én platform, der inkluderer alle komponenter til at indsamle, klassificere, lagre og aktivere kundedata. Den kommer med faste foruddefinerede værktøjer og integrationer, der kræver minimal udvikling og integrationsindsats.
Skal vi ikke tale om dig i stedet?

