Norrmejerier

Bæredygtig og brugervenlig webshop til Norrmejeriers kunder

Kunde
Norrmejerier

Leverance
Webshop

Norrmejeriers webshop har serviceret Norrmejeriers kunder, typisk storkøkkener og forhandlere, siden 2004. I maj 2021 lancerede det svenske mejeri i samarbejde med Pentia en ny e-handelsplatform med fokus på brugervenlighed, fremtidssikring og høj teknisk kvalitet.

Ambition: Tydelig kommunikation på en moderne og brugervenlig platform

 

Den gamle webshop havde behov for en opdatering – både hvad angik teknik og brugeroplevelse. Platformen var ikke tilpasset de forventninger, besøgende har til e-handel i dag, og samtidig skulle den være lettere at vedligeholde og videreudvikle.

Proces

Pentia stod for udvikling, projektledelse og koordinering af udviklingsfasen i projektet, hvilket indebar et tæt samarbejde med bestillere hos Norrmejerier og flere interessenter inden for organisationen. Norrmejerier stod selv for forundersøgelse, og designkonceptet blev udarbejdet af et eksternt bureau. Pentia havde ansvaret for udviklingen og var derudover en teknisk partner i strategiske spørgsmål under udviklingsprocessen samt sparringspartner på design og UX.

Spørger man Anders Dahl, chef for kundeservice hos Norrmejerier,  hvordan det har været at arbejde sammen med Pentia, svarer han således:

”Det var sjovt at arbejde med Pentia, og resultatet blev virkelig godt! Fra Norrmejeriers side oplevede vi, at projektet blev drevet meget struktureret og klart. Vi oplevede også, at Pentias medarbejdere, fra projektledere til udviklere både inden for frontend og backend, var meget kompetente inden for deres respektive områder.”

Resultat

  • En fremtidssikret, fleksibel platform baseret på Sitecore 9.1
  • En moderne og brugervenlig kundeoplevelse
  • En langtidsholdbar platform, der kan integreres med andre systemer
  • Mobiltilpasset webshop

 

Norrmejerier har mærket effekten af den nye webshop blandt andet ved:

  • Færre henvendelser til kundeservice angående ordreafgivelser, hvilket antyder, at platformen er nemmere og mere overskuelig at bruge.
  • Positiv feedback fra kunder om, at den nye måde at kommunikere nyheder og afvigelser gør det nemt at holde sig opdateret.
  • Positiv respons fra medarbejdere om en moderne webshop, der vil være tidssvarende i flere år fremover.

 

"Vores vigtigste mål med den nye kundeportal var at gøre den nemmere at bruge – både via computer, mobil og tablet – og at give den et mere moderne udseende samt en tydeligere kommunikation af nyheder og afvigelser. Den nye platform opfylder alle disse mål og forventninger."

Anders Dahl, kundeservicechef, Norrmejerier

Samarbejdet er varetaget af Pentia Sverige.

Rikke Clausen

Managing Director, Pentia Shift