Udfordring
Købsadfærden har ændret sig
Kunderne løfter ikke længere røret og ringer til den gode, gamle leverandør. Første møde med potentielle kunder sker typisk via digitale touchpoints. Også eksisterende kunder bruger i højere grad det digitale univers som informationskilde.
Den udvikling har man imødegået hos Brüel & Kjær ved at formulere en ny strategi og udvikle et nyt digitalt fundament. Pentia har været med på rejsen som strategisk og eksekverende digital samarbejdspartner.
Løsning
Konvertering fra digital interesse til lead
”Ambitionen har været at lave en digital løsning, som hurtigere konverterer interesse til dialog. Og det er lykkes. Vi er meget tilfredse”.
— Lead Generation Manager hos Brüel & Kjær, Rune T. Steenberg
Virksomhedens nye digitale løsning er hjertet, hvor alle kommunikative årer strømmer igennem. Brüel & Kjærs nye digitale økosystem har også fangarme ude på de sociale medier og i søgemaskinerne. Informationerne om virksomhedens avancerede teknologi til lydmåling skal kunne findes ved få museklik, og derfra skal vejen til dialog være kort.
”Vi har gjort det muligt at søge informationer fra flere indgangsvinkler. Nogle kigger efter specifikke produkter. Andre søger svar baseret på et behov. Derfor har vi bygget små universer af viden op omkring vores produkter”
— Lead Generation Manager hos Brüel & Kjær, Rune T. Steenberg
Resultat:
Flere leads til salg
Hos Brüel & Kjær har man sagt farvel til tørre produktbeskrivelser og goddag til beskrivelser af muligheder. Samtidig har man tilføjet langt flere såkaldte Call to Actions.
Vi har udvidet paletten af kontaktmuligheder, så du nemt kan spørge os uanset, om du har et meget specifikt spørgsmål eller bare en generel forespørgsel. Det kan vi se virker, og vores måltninger for leads er klart
— Lead Generation Manager hos Brüel & Kjær, Rune T. Steenberg