Det kan vi hjælpe dig med
Find ind til kernen af dit problem
Vellykkede digitale projekter starter med at forstå det problem, som projektet skal løse. Derfor laver vi en målrettet analyse af problemområdet for at forstå problemerne og konsekvenserne – og for at kortlægge kompleksiteten og årsagerne. På den måde sikrer vi, at løsningen rent faktisk løser problemet – og at vi får taget hånd om hele problemområdet. Når vi afdækker problemer, anvender vi en pallette af metoder. Men hvad er resultatet af problemafdækningen? Kort fortalt, at du får udfoldet dit problemområde, og at du får prioriteret problemhypoteserne. Og det er et stærkt fundament for dit digitale projekt, at du går målrettet ind i det med åbne øjne.
Få kortlagt dine brugerrejser
Digitale løsningers fineste formål er at servicere brugerne og give dem en god oplevelse. For at nå i mål med det, kan det være en hjælp at kende udgangspunktet – og at være bevidst om, hvor der er plads til forbedring. Vi kortlægger dine brugerrejser med udgangspunkt i de nuværende forløb, og vi bruger kortlægningen til at identificere ’pain points’ og potentialer. Vi baserer kortlægningen af brugerrejser på indsigter i brugerne gennem kvantitativ og kvalitativ research. Vi ’mapper’ typisk flere brugerrejser per problem, så ’mappingen’ imødekommer variablerne for brugerne.
Tydelige brugerprofiler baner vejen for gode løsninger
Det er lidt lettere at designe digitale løsninger, hvis du forstår de brugere og segmenter, der skal bruge løsningerne. Vi kan hjælpe dig med at identificere og prioritere dine brugere og segmenter – i den forbindelse arbejder vi bl.a. med design af arketyper, personaer samt målgruppelogikker på baggrund af data og indsigter. Derudover kan vi kortlægge kundevariablerne – de forudsætninger, der typisk vil udløse forskellige processer eller brugerrejser.
Få hjælp til ’ideation’, koncept og MVP til din business case
Du har fået identificeret og prioriteret dine hypoteser om brugernes adfærd og ønsker – så langt så godt. Men hvordan kommer du videre til den konkrete digitale løsning? Det kan vi hjælpe dig med. Med udgangspunkt i hypoteserne kan vi generere og modne idéer, som danner afsæt for udvikling af ’low-fidelity wireframes’ og ’high-level’ designkoncepter. Det foregår som regel i et eller flere sprints – i tæt samarbejde med din virksomhed og brugerne. Metoden kan fx være 5-dages designsprint.
Grafiske interfaces og UI, der bygger bro til dine brugere
Dit digitale design bygger bro mellem dig som afsender og din modtager. Vi kan hjælpe med at udvikle digitalt design på tværs af dine systemer og platforme. Herunder kan vi hjælpe dig med at udvikle din grafiske identitet, designguides, designdokumentation og design i ’high fidelity’ prototyper på tværs af ’devices’.
Løft kundeoplevelsen med et skarpt brand design/identitetsdesign
Din visuelle identitet er afgørende for, hvordan dine kunder/brugere opfatter din virksomhed. Derfor kan der også være god ræson i at overveje en opdatering af dit CVI, hvis det ikke harmonerer med den kundeoplevelse, du ønsker at skabe. Vi kan bl.a. hjælpe med at designe dit CVI, din brandidentitet og din tværgående kundeoplevelse – fx i forlængelse af dine eksisterende digitale eller ikke-digitale ’brand guides’.
Viden