Sundhedsstyrelsen

Det digitale hjerte bag "Sundhed for Alle"

En forsamling af mennesker med en ældre kvinde i fokus af billedet

Kunde 

Sundhedsstyrelsen

Leverance

sst.dk 

Sundhedsstyrelsen har passet på danskernes sundhed i mere end 100 år. Tilbage i 2016 blev der lavet en større omorganisering af flere styrelser, og i kølvandet på den omorganisering stod Sundhedsstyrelsen over for en stor kommunikationsudfordring.

Sundhedsstyrelsen formulerede derfor en ny kommunikationsstrategi, der krævede en tilsvarende nytænkning af den digitale strategi.

I den forbindelse valgte de Pentia som teknisk partner under hele processen – og vi har været aktiv sparringspartner på design, navigation og UX.

Screenshot af websiteløsning for Sundhedsstyrelsen

Effektive digitale flows tager brugerne venligt i hånden

Coronavirus. Hedebølge. Fnat. E-cigaretter. Sundhedsstyrelsens indhold bliver nu skubbet ud i digitale flows, der er skræddersyet til at understøtte strategien om ”Sundhed til Alle”.

Brugeroplevelsen er i centrum. Navigationen og strukturen er elegant og forenklet, og der er effektive flows, som leder dig sømløst rundt, når du besøger sundhedsstyrelsens hjemmeside. En vidensbank giver dig via en intelligent søgningsstruktur let og logisk adgang til Sundhedsstyrelsens store mængde indhold.

"Ingen vidste helt, hvem vi var – eller hvad vi stod for. Vi blev nødt til at starte på en frisk kommunikativt og digitalt. Hjemmesiden var selve hjertet i den proces, og Pentia kunne hjælpe os med transformationen”

Britt Kattrup

Kommunikationsrådgiver, Sundhedsstyrelsen

Resultaterne

Sundhedsstyrelsens nye digitale hjerte favner bl.a.: 

  • Digital understøttelse af strategien ”Sundhed til Alle”
  • Digitale flows, der når flere læsere
  • En fleksibel Sitecore experience-løsning, som sætter brugeren i centrum
  • Vidensbank med intelligent søgestruktur
  • Enkel og elegant informationsstruktur

 

Sundhedsstyrelsens nye digitale strategi er eksekveret ud fra princippet om det såkaldte ’minimal viable product’, fordi det var vigtigt at have en hurtig ’time to market’.

”Vi gik i luften med 60% af indholdet på plads, men det forkortede vores time-to-market. Det resterende indhold kunne vi så få på plads efterfølgende uden pres”

Britt Kattrup

Kommunikationsrådgiver, Sundhedsstyrelsen

Rikke Clausen

Managing Director, Pentia Shift