Tandlægeforeningen

Ny brugerorienteret app bringer Tandlægeforeningen tættere på deres medlemmer

Et barn får børstet tænder

Kunde 

Tandlægeforeningen

Leverance

App

Tandlægeforeningen havde ét ønske: en bedre måde at nå ud til deres medlemmer med relevant information i en travl hverdag.

Foreningen hjælper medlemmer med alt inden for tandlægefagets hverdag, men da langt størstedelen af deres medlemmers arbejdsdag foregår i det fysiske samspil med patienterne, er der ofte langt mellem dem og foreningens website og digitale tjenester.

Formålet med vores samarbejde var derfor at bygge en bro over det mellemrum. Og sammen med Tandlægeforeningen besluttede vi, at en brugerorienteret app kunne være en god måde at bygge den bro.

Tandlægeforeningen havde konkrete ønsker til funktioner som push-beskeder og direkte dialog med brugeren. For de vidste allerede, at selvom deres hjemmeside indeholder en masse relevant information, er det svært for medlemmer at finde tid i arbejdstiden til at søge hjælp der.

Deres mål var at nå medlemmerne, der hvor de er — på mobilen.

Screenshot af Tandlægeforeningens løsning
Screenshot af Tandlægeforeningens løsning

Appen giver medlemmerne nem adgang til Tandlægeforeningens rådgivning og services

Tandlægeforeningen startede deres samarbejde med os i efteråret 2021. Vores konsulenter rådgav dengang foreningen i brugercentreret forretningsudvikling og ’design thinking’.

Og det var i naturlig forlængelse af det, at vi hjalp dem med at gøre strategien til virkelighed med en app.

Ønsket var, at kontakten til foreningen skulle være en mere naturlig del af deres medlemmers hverdag i stedet for at kræve et opbrud og ekstra tid.

Vi holdt et par indledende afklarings-workshops, hvor vi i fællesskab fik afdækket flere ønsker og behov. Derefter tog vi hul på udviklingen ud fra et ’proof-of-concept-design’.

Vores fokus var at få skabt en brugercentreret overflade, en vidensbase med håndplukket information samt integration til nyhedskanaler og medlemssystem – alt sammen for at sikre, at Tandlægeforeningens medlemmer aldrig er længere end et par klik væk fra foreningens fulde katalog af hjælp og tilbud.

”Vi kan ikke altid bare læne os tilbage og forvente, vores medlemmer bruger vores hjemmeside. Men med en app, hvor vi kun rækker ud med de vigtigste informationer og giver dem mulighed for at danne sig et hurtigt overblik eller stille et hurtigt spørgsmål i chatten, kan vi møde vores medlemmer, der hvor de er. Appen er det mødested, hvor de får hurtige svar på deres spørgsmål."

Ole Marker

Deputy Director, Tandlægeforeningen

Win-win: Medlemmerne har fået bedre service – og Tandlægeforeningen er kommet tættere på medlemmerne

Målet var aldrig at flytte websitet over på appen.

Målet var:

  • at give medlemmerne bedre mulighed for at få relevant hjælp hurtigt og effektivt
  • at sende medlemmerne de vigtigste nyheder
  • at guide medlemmerne over på hjemmesiden eller give dem personlig rådgivning i de tilfælde, hvor der er brug for mere.

 

Med appen i hånden kan de hurtigt finde svar, se relevante branchenyheder, ændre medlemsdata eller chatte med Tandlægeforeningen.

Og det er ikke kun medlemmerne, der har fået Tandlægeforeningen tættere på sig. Tandlægeforeningen har også fået medlemmerne tættere på.

Med funktioner som push-beskeder kan foreningen til enhver tid sende kritiske informationer og relevante nyheder ud til medlemmer, der har appen på deres mobil.

Det hjælper til at holde foreningen ’top of mind’ hos brugere, og samtidig oplever medlemmer, at foreningen altid er der til at hjælpe og rådgive i det daglige. Og det var lige nøjagtigt målet med indsatsen.

Rikke Clausen

Managing Director, Pentia Shift