FK Distribution

MineTilbud.dk: Fra print til Danmarks største digitale tilbudskanal

Kvinde kigger smilende på en smartphone

Kunde 

FK Distribution

Leverance

MineTilbud.dk

FK Distribution stod over for en truende udvikling i markedet for omdeling af fysiske reklamer og tilbudsaviser: Konkurrenter som Google, Facebook og andre digitale spillere var dukket op og havde gjort det muligt at tilgå tilbud på nye måder.  

På få år er FK Distribution gået fra kun at omdele printede tilbudsaviser til at stå for Danmarks største digitale tilbudskanal: MineTilbud.dk.  

Kanalen giver hver eneste måned danskerne adgang til tilbud fra 128 tilbudsaviser og -kataloger, og mere end 4 millioner besøg på kanalen om måneden vidner om, at mange har MineTilbud.dk i hånden, når de handler ind.  

Screenshot af MineTilbud løsning

Fra tryk til digital

FK Distribution nåede frem til, at der skulle en helt ny strategi på banen, og ambitionen var at transformere deres forretningsmodel fuldstændig: 

FK Distribution ville udvide deres kerneforretning, så den imødekom danskernes nye digitale vaner. 

Første skridt var en omfattende analyse. Den dannede afsæt for, at FK Distribution udviklede en innovativ forretningsmodel, der kombinerede distributionen af trykte tilbudsaviser med digital tilbudsformidling. 

Kerneforretningen skulle ikke længere kun være koblet op på de trykte reklamer.  Ambitionen var at transformere den digitale del af forretningen uden at miste fokus på den eksisterende forretning.  

For at imødekomme denne udvikling iværksatte FK Distribution et stort strategisk inititativ hvor samarbejdet med Pentia var helt centralt. Samarbejdet var ”Co-located” hos Pentia og baseret på et transparent og tæt partnerskab.  

Minetilbud.dk har hver måned mere end 4 millioner besøg.

1,7 million danskere har downloadet app’en.

93,9 millioner læsninger på minetilbud i 2019.

MineTilbud = Danmarks største digitale tilbudskanal

Minetilbud som forretningsmodel er regulær innovation – en ren digital tilbudsplatform, der er skabt til den danske forbruger, som gerne vil have et godt tilbud digitalt.  

Det har krævet en stor tværgående indsats at skabe et integreret digitalt fundament til den multichannel-baserede tilbudskanal. 

Minetilbud har et imødekommende og brugervenligt design og er baseret på dybe digitale integrationer, der sømløst leverer en konstant strøm af gode tilbud. 

Heldigvis var det investeringen værd. For det var kærlighed ved første klik, da danskerne blev præsenteret for MineTilbud – og i dag er der 4 millioner besøg på kanalen hver eneste måned. 

Screenshot af MineTilbud løsning

Danskerne har taget Minetilbud til sig

På bare 6 år er FK Distribution gået fra at være baseret udelukkende på distribution af tryksager og gratisaviser til at have skabt Danmarks største digitale tilbudskanal med 10.000 aktuelle tilbud om ugen. 

Resultaterne er imponerende: 93 millioner læste tilbud på MineTilbud.dk.  

MineTilbud er i dag en af drivkræfterne bag FK Distributions forretningsmodel, og resultaterne har været investeringen værd: 

Minetilbud 

  • 1,7 million danskere har downloadet app’en minetilbud  

  • 93,9 millioner læsninger på minetilbud (2019)  

  • 29,5 million fremhævede tilbud på minetilbud (2019)  

  • Ca. 4 millioner besøg om måneden på minetilbud. 

Rikke Clausen

Managing Director, Pentia Shift