Udfordring
Hvordan kommer vi ud til danskerne?
I mere end 100 år har Sundhedsstyrelsen passet på danskernes sundhed, men efter en omorganisering af flere styrelser stod Sundhedsstyrelsen over for en stor kommunikationsudfordring tilbage i 2016.
Sundhedsstyrelsen formulerede en ny kommunikationsstrategi, der krævede en tilsvarende nytænkning af den digitale strategi.
Pentia har været teknisk partner under hele processen samt aktiv sparringspartner på design, navigation og UX.
"
Ingen vidste helt, hvem vi var – eller hvad vi stod for. Vi blev nødt til at starte på en frisk kommunikativt og digitalt. Hjemmesiden var selve hjertet i den proces, og Pentia kunne hjælpe os med transformationen
Britt Kattrup
Kommunikationsrådgiver hos Sundhedsstyrelsen
Løsning
Lækre digitale flows forfører
Coronavirus. Hedebølge. Fnat. E-cigaretter. Sundhedsstyrelsens content bliver nu skubbet ud i lækre digitale flows, der er skræddersyet til at understøtte strategien om ”Sundhed til Alle”. Brugeroplevelsen er i centrum. Navigationen og strukturen er elegant og forenklet, og der er effektive flows, der leder besøgende sømløst rundt. En vidensbank giver via en intelligent søgningsstruktur let og logisk adgang til Sundhedsstyrelsens store mængde content.
”
Når du lander på Sundhedsstyrelsens website, skal du forføres til at dykke længere ned i vores faglige indhold og nyheder
Den nye digitale løsning er tænkt stort, så det bliver let at finde dels det faglige indhold, men også få et overblik over styrelsens opgaver. Det digitale univers integrerer kampagnesites, og nye søgbare liste-sider præsenterer nyheder, cases, udgivelser og andet indhold nemt og overskueligt. Sidst men ikke mindst spiller nyhedsbreve også en aktiv rolle i realiseringen af content-strategien.