Header
Case

Hvordan MOLIO lykkes på en strategisk rejse mod en datadrevet og digital forretningsmodel

Om MOLIO

MOLIO er byggeriets videncenter. Som erhvervsdrivende fond er det MOLIOs formål at hjælpe byggebranchen til en mere effektiv og konkurrencedygtig hverdag. På molio.dk kan bygge- og anlægsbranchen tilegne sig viden, benytte og tilkøbe digitale værktøjer, kurser og fagbøger. Al overskud geninvesteres i videreudvikling til gavn for hele byggebranchen. BuildingSMART Danmark, ConTech Lab og HUSET er også en del af MOLIO.

Prioriter og invester rigtigt

For MOLIO er fremtidens forretningsmodel datadrevet og digital, og den digitale forretningsplatform er den primære driver af salg og kundeloyalitet. MOLIOs eksisterende it-økosystem var meget komplekst, og der var ikke den rette sammenhæng mellem: 1) Forretningsbehov 2) Brugere og kunders behov 3) De tekniske muligheder. Investeringen i én samlet løsning var bare ét af mange skridt i en længere strategisk rejse. Så for at kunne prioritere og investere rigtigt, startede vi samarbejdet med et solidt KPI Fundament. Det satte retningen for udvikling og drift fra begyndelsen, men sikrer også i dag, at alle fremtidige investeringer bidrager til positive resultater på bundlinjen.

 

Light Grey
Citat

"Pentia har både styrken som udviklingshus og den grundlæggende forretningsforståelse. Det har været en betydelig fordel for os at samle projektet ét sted, hvor en fælles viden og know-how nu er etableret, som vi kan bygge videre på. Vi satte nogle ekstremt ambitiøse mål for projektet – og vi nåede dem. Dét er vi imponerede over. Og det er kun begyndelsen. Vi har endnu større ambitioner og fortsætter det tætte samarbejde, for at udvikle den bedst mulige platform for vores brugere"

 

Peter Holm Nielsen, Marketingchef, MOLIO

50 % flere transaktioner
- markant øget omsætning

Højt brugerengagement og tilsvarende høj konverteringsrate er nogle af de målsætninger, der fortæller MOLIO, at forretningsplatformen performer - endda over - de forventede forretningsmål. Begge dele har vi løftet markant gennem et brugercentreret design. Ved at inddrage og studere MOLIOs målgrupper i selve udviklingen af molio.dk, har vi skabt en rød tråd gennem hele forretningsplatformen og gjort det let for brugere at navigere og opfylde deres individuelle behov. Det har resulteret i 50 % flere transaktioner og en markant øget omsætning.

 

Molio Infografikk2

Flere brugere kan finde de kurser, værktøjer og produkter, de søger på molio.dk. Derfor kan MOLIO se langt flere gennemførte handler og større omsætning på deres webshop. Tallene herover kunne MOLIO se bare få måneder efter lanceringen af den nye forretningsplatform.

 

Stabil - og agil - forretningsplatform

En god forretning er forankret i et solidt fundament. Det fundament skal ikke forhindre digital forretningsudvikling, ikke lægge unødigt pres på organisationens ressourcer og ikke reducere værdien af den digitale investering. Før havde MOLIO et meget komplekst it-økosystem af integrationer og datastrømme på tværs af systemer. I dag har MOLIO et komplet og logisk overblik over it-økosystemet. Forbedringer, vi har foretaget, giver allerede nu mærkbar forretningsværdi: Løsningen er stabil, webshoppen performer hurtigt, og det er muligt for brugerne at søge på tværs af produkter, services og viden.

Molio Search