Molio

Datadrevet og digital forretningsmodel sætter turbo på omsætningen hos Molio

Kunde 

Molio

Leverance

Ny forretningsplatform

For Molio er fremtidens forretningsmodel datadrevet og digital. Den digitale forretningsplatform er den primære driver af salg og kundeloyalitet. Men Molio havde et it-økosystem, der var meget komplekst, og der var ikke den rette sammenhæng mellem:

  1. Forretningsbehov
  2. Brugere og kunders behov
  3. Tekniske muligheder.

 

Derfor begav Molio sig ud på en større strategisk rejse, og et af de vigtige skridt var investeringen i en samlet løsning.

Molio valgte at række ud til Pentia som samarbejdspartner, og for at kunne prioritere og investere rigtigt, startede vi vores samarbejde med at få skabt et solidt KPI-fundament.

Det satte en retning for udviklingen og driften, der i dag sikrer, at alle fremtidige investeringer bidrager til positive resultater på bundlinjen.

50 % flere transaktioner – markant øget omsætning

Nogle af de målsætninger, der fortæller Molio, at deres nye forretningsplatform performer godt (og over de forventede forretningsmål), er et højt brugerengagement og en høj konverteringsrate.

En af de måder, vi har løftet de to parametre, er gennem et brugercentreret design.

Vi har inddraget og studeret Molios målgrupper som en del af processen, da vi udviklede molio.dk, og på den måde fik vi skabt en rød tråd gennem hele forretningsplatformen og gjort det let for brugerne at navigere og få deres individuelle behov opfyldt.

Resultatet? 50 % flere transaktioner og en markant øget omsætning.

Flere brugere kan finde de kurser, værktøjer og produkter, de er interesserede i på molio.dk.

Derfor kan Molio se flere gennemførte handler og større omsætning på deres webshop. Og der gik ikke mere end et par måneder efter lanceringen af den nye forretningsplatform, før Molio kunne se forbedringer: 

  • 43% højere konverteringsrate på webshoppen
  • 50% flere gennemførte handler 
  • 49% højere omsætning

"Pentia har både styrken som digitalt hus og den grundlæggende forretningsforståelse. Det har været en stor fordel for os at samle projektet ét sted, hvor en fælles viden og ’know-how’ nu er etableret, som vi kan bygge videre på."

Peter Holm Nielsen

Marketingchef, Molio

"Vi satte nogle ekstremt ambitiøse mål for projektet – og vi nåede dem. Og det er kun begyndelsen. Vi har endnu større ambitioner og fortsætter det tætte samarbejde, for at udvikle den bedst mulige platform for vores brugere."

Peter Holm Nielsen

Marketingchef, Molio

Fra et uoverskueligt og komplekst it-økosystem til et komplet og logisk overblik

En god forretning er forankret i et solidt fundament. Og det fundament skal hverken spænde ben for digital forretningsudvikling eller lægge unødigt pres på din organisations ressourcer.

Før havde Molio et meget komplekst it-økosystem af integrationer og datastrømme på tværs af systemer.

I dag har Molio et komplet og logisk overblik over it-økosystemet. De forbedringer, vi har samarbejdet med Molio om, giver fortsat forretningsværdi: Løsningen er stabil, webshoppen performer hurtigt, og brugerne kan søge på tværs af produkter, services og viden.

Molio

Byggeriets videncenter

Molio er byggeriets videncenter. Som erhvervsdrivende fond er det Molios formål at hjælpe byggebranchen til en mere effektiv og konkurrencedygtig hverdag. På molio.dk kan bygge- og anlægsbranchen tilegne sig viden, benytte og tilkøbe digitale værktøjer, kurser og fagbøger.

Læs mere om MolioLæs mere om Molio

Andreas Rask Lundsgaard

Business Development Director & Partner