Er du i dialog med dine kunder? Eller råber du bare? Marketing automation kan skabe konvertering, der rammer bundlinjen og relevans, så dine kunder kommer til at elske dit brand.
Marketing automation kan gøre dig nærværende og relevant. Kunderne har øgede forventninger til din evne til at være relevant her og nu. De virksomheder, der formår at anvende teknologi til at understøtte eller lige frem håndholde kunderejsen, opnår tættere relationer og øget konvertering.
For at kunne målrette det enkelte budskab til intelligent skræddersyede segmenter, for at kunne respondere i realtid på triggers og events, bliver virksomheder nødt til at gøre brug af automatiserede værktøjer, der kan vise det rigtige, personaliserede budskab i den rette kanal på det rette værktøj.
Dialogen bør flyde på tværs af kanaler
Pentia arbejder med anvendelse af kundedata på tværs i kunderejsen og anvender disse i marketing automation flows, der orkestrerer budskaber på tværs af kanaler såsom e-mail, website, apps og sms. Metoderne anvendes både ifm. B2C, hvor antallet af modtagere kan være enorme, og hvor personaliseringen ofte må forholde sig til både segmentering og kultur, og ifm. B2C, hvor fokus ofte er på kontinuerlig optimering af lead generation flows eller på account based marketing (ABM), hvor antallet af modtagere kan være 1:1 med antallet af budskaber.
Det samlede experience design kan implementeres på tværs af platforme såsom Salesforce, Sitecore, Agillic eller Apsis – men fælles for alle projekter er et ufravigeligt fokus på den iterative forbedring, hvor hvert konktaktpunkt bidrager med indsigt, der gør den næste interaktion med brugerne gensidigt effektiv.
Pentia kan hjælpe din virksomhed med:
- Etablering af marketing automation platforme
- Skræddersyede experience flows på tværs af kanaler
- Optimeringsforløb af automation flows og budskabsoptimering
- Design og opsætning af personaliseringskoncepter
- Lead generation flows og optimering af salgsflow
- Digital understøttelse af datadrevet Account based marketing (ABM)
Marketing Automation-teknologier
Pentia arbejder med flere forskellige stærke udbydere af marketing automation-platforme eksempelvis Agillic og Salesforce.
Læs vores Marketing Automation Guide
Er du interesseret i at dykke lidt dybere ned i marketing-automation-begrebet, er et godt sted at starte i vores Marketing Automation Guide.