Design af Digitale Produkter & Services

Try. Do. Live. Pentias effektive model for udvikling af digitalt service- og produktdesign er opdelt i tre faser, hvor målet er reel forretningsværdi og en kort time-to-market.


Digitale produkter og services skal tænkes cirkulært. De skal løbende udvikles med henblik på at bevare og styrke den værdi, de skaber for både bruger og virksomheden bag. Hvert release skal bibringe ny eller forbedret værdi, og hvert release skal bibringe nye læringer til virksomheden. Det handler ikke om at vækste løsningen men om at styrke den centrale værdiskabelse.

Try. Do. Live

Pentias iterative model, Try. Do. Live, er skabt til at udvikle værdifulde digitale produkter og services.

Modellen er opdelt i tre faser. 

I Try-fasen udarbejdes koncept, prototype og proof-of-concept i små, hurtige iterationer med henblik på afprøvning og hurtig læring. I Do-fasen implementeres en skalerbar, bæredygtig version, der understøtter virksomhedens forretningsmål. I Live-fasen forberedes go-live, organisatorisk forankring og marketing strategien eksekveres, mens der opsamles real life data fra produktionen. Dette vil resultere i nye indsigter, der føder ind i en ny Try-fase.

Målet er at skabe produkter og services, som brugerne ikke kan undvære, og som revolutionerer forretningen.

Pentia arbejder med konceptudvikling gennem bl.a. Design Sprints. 

Eksempler på områder, vi kan hjælpe dig med:

  • UX research
  • Principdesign
  • Klikbar prototype
  • Web og App design

Kontakt os, hvis du gerne vil vide mere


Mads-Peter Jakobsen

Business Director & Partner
mpj@pentia.dk
+45 2810 3347