LM Wind Power og Pentia vinder en Danish Digital Award!
Vindgiganten LM Wind Power og Pentia har netop vundet en Danish Digital Award i kategorien Brand Impact for initiativet 10 Steps to Becoming A Carbon Neutral Business.
Anerkendelsen af LM Wind Power og Pentias store arbejde med at sætte en grøn dagsorden og hjælpe andre virksomheder med at gøre det samme, betyder meget for den prisvindende duo, der har arbejdet sammen i en årrække. Senest på strategien, designet og implementering af den storytelling platform, som fremover skal hjælpe andre virksomheder med at blive co2-neutrale.
Handling bag ordene
Juryen tildeler prisen med forklaringen: ”Et fantastisk godt eksempel på at sætte handling bag ordene. En case, hvor man ikke kun vil noget godt for sig selv men er fuldt transparent om at give viden og information videre til alle.”
Historien bag prisen er i øvrigt, at LM Wind Power besluttede sig for at gå forrest i forhold til miljøet, og at det i 2018 lykkedes dem at blive co2-neutrale. Det var ikke nemt, for der var meget lidt viden tilgængelig om emnet. En situation LM Wind Power gerne vil ændre, så flere virksomheder fremover kan følge i deres spor til glæde for miljøet. Resultatet er 10 steps To Becoming A Carbon Neutral Business.
Miljøet vinder også
Christina Dencker Kjærgaard, direktør for Pentia Aarhus, udtaler:
”LM Wind Powers initiativ er i virkeligheden en sejr til os alle sammen, fordi vi får et bedre miljø, når virksomheder går forrest og sætter en grøn dagsorden. Processen bag initiativet har inkluderet strategi, design og implementering, og ambitionerne har været store hos alle involverede. Det har belønningen heldigvis også været i form af 47% øget brand awareness og 30% flere besøgende, så omverden belønner de virksomheder, der tør forrest.”
Se den prisvindende case film her.
Løsningen kan ses her.
Hos Pentia har følgende medarbejdere været involveret i løsningen:
- Christina Dencker Kjærgaard - Account management
- Peter Jæger Johansen - Project management
- Per Knudsen - Strategic Lead and concept
- Sofie Engell - Design Lead and concept
- Peter Kræmmer - Creative lead and strategy
- Jesper Bech Løkza - Front end lead
- Dea Buus Marcussen - User experience
- Morten Vallentin - Design
- Jonas Falk Jakobsen- Front end
- Jesper Nørløv Arnholtz - Front end
Selve caseindsendelse og casefilm er lavet af Per Knudsen, Sofie Engell og Tobias Andreasen.