Pressemeddelelse

Nyt partnerskab, som forener strategi og kreativitet med teknologi – og omvendt.

Pentia og Klausen + Partners indgår nyt partnerskab og får fælles adresse.
Kogp1

Det er med stor glæde og stolthed, vi kan fortælle, at Pentia og Klausen + Partners er gået sammen om at skabe et full service customer experience bureau, som forener strategiske, kreative og tekniske kompetencer. 

”Vi har fulgt udviklingen i Klausen + Partners gennem nogen tid. Og udefra har vi set et strategisk stærkt bureau med en klar profil, der har vist vejen for hvordan man definerer og leverer helstøbte og sammenhængende kundeoplevelser på tværs af B2B kundernes livscyklus”, siger Pentias CCO og kommende bestyrelsesformand i Klausen + Partners Christian Ruud og fortsætter:

“Bureauets dybe forretningsforståelse og excellente kreative eksekvering af marketing og digitale løsninger, gør at det er en meget attraktiv partner for Pentia. Klausen + Partners vil supplere os på et strategisk niveau, hvilket vores kunder gennem noget tid har efterspurgt.”

Business, Experience og Technology


”Klausen + Partners har altid stået for en kombination af skarp forretningsforståelse og stærk kreativitet. Men vi har længe været bevidste om, at vi var for lette på det digitale og tekniske område. Og på det rene med, at hvis vi skulle holde os i superligaen skulle der helt andre ressourcer til, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen, adm. dir i Klausen + Partners.

Han uddyber: ”Vi har over en periode været på udkig efter en succesrig digital samarbejdspartner og har fundet det perfekte match i Pentia. Vi kender allerede hinanden gennem et succesrigt samarbejde på flere kunder, og ved at Pentia besidder den sjældne kombination af forretningsforståelse og dyb teknologisk indsigt, som er helt afgørende for værdiskabende kundeoplevelser.”

”Med Pentia i ryggen har vi potentialet til at gøre Klausen + Partners til det førende og mest slagkraftige digitale B2B bureau, ikke bare i Danmark, men i hele Norden", fortsætter Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Pentias CEO Jakob Stampe supplerer: ”Det er vores oplevelse, at markedet i stigende grad efterspørger rådgivere, som kan omsætte dyb kundeindsigt, strategisk forretningsforståelse og digital eksekveringskraft til værdiskabende kundeoplevelser. Ved at kombinere de to bureauers kompetencer, får vi en palette af kompetencer, som maksimalt en håndfuld bureauer i Norden kan matche.”

Har Coronakrisen haft indflydelse på timingen?


Dialogen har stået på i nogen tid, fordi det har været meget vigtigt for alle at lære hinanden at kende. Både personligt og fagligt.

Men coronakrisen har for alvor synliggjort behovet for en øget digitalisering. Investering i kundeoplevelser er blot blevet endnu vigtigere som konkurrenceparameter i fremtiden.

Hvor den første bølge af digital transformation handlede om digitalisering af den eksisterende forretning, er vi nu nået til den anden bølge, hvor digital ikke længere udelukkende handler om websites, CRM og APIer, men om helstøbte og sammenhængende kundeoplevelser og en infrastruktur til at støtte dem. En opgave, der kræver både strategisk tænkning, kreativ kommunikation, innovative processer og teknisk implementering.

Derfor fandt parterne, at tidspunktet nu var det helt rigtige til at forene kræfter og kompetencer, og skabe en høj-interessant samarbejdspartner for både danske og internationale virksomheder i deres arbejde med at transformere og udkomme digitalt. 

Hvad sker der konkret?


Konkret køber Pentia aktiemajoriteten i Klausen + Partners A/S. Det sker for at skabe optimal synergi og sikre samarbejdet på tværs. 

Klausen + Partners fortsætter under uændret navn, ledelse og medarbejdere, men flytter ind hos Pentia på Islands Brygge i løbet af august måned.

Om Pentia A/S

Pentia er et uafhængigt digitalt konsulenthus, der har fokus på at levere resultater. Resultater, der flytter forretning, begejstrer brugere og understøtter selv den mest ambitiøse forretningsstrategi.  

Pentia er stiftet i 1998 og har i dag knap 100 medarbejdere på kontorer i Malmø, Aarhus og København.

Blandt Pentias kunder finder du BoConcept, Sundhedsstyrelsen, Demant, Det Kongelige Teater og Danske Spil.

Om Klausen + Partners A/S

Klausen + Partners er et integreret bureau, specialiseret i B2B-marketing i alle kanaler og på alle platforme.

Klausen + Partners er stiftet i 1987 og har 16 medarbejdere som arbejder for nogle af landets stærkeste B2B-brands: Haldor Topsøe, NNIT, MiR, Molio, DanBred, SSI,

Bureauet er blandt landets mest prisvindende for evnen til at skabe målbar effekt med kommunikation som redskab.

Kontakt

Klausen + Partners A/S
Hans Henrik Søndersted-Olsen, CEO
Hans-henrik@kogp.dk  Mobil: 4016 8810

Pentia A/S
Christian Ruud, CCO + Partner
cr@pentia.dk  Mobil: 2689 3353

 

Pentia holder en række digitale events bl.a. om stratecution. Stratecution = strategy + fast execution #pentiaevent
Event

Stratecution. Hurtigere i mål med transformationen

Boost din viden med nye digitale input.

Automation
Webinar

Marketing Automation! Sådan kommer du rigtigt i gang.

45 minutters koncentreret indsprøjtning med ny viden.