Pentia ender i dette års regnskab med en historisk høj indtjening og et overskud på DKK 7.575.000. Det er en markant forøgelse siden sidste år.
”Nu ser vi for alvor effekterne af vores egen transformation - også i regnskabet. Når tingene bliver sat lidt på spidsen, som under Corona, er det sundt lige at træde et skridt tilbage og tænke sig ekstra godt om. Derfor har vi det seneste år truffet nogle modige, men strategisk vigtige beslutninger som organisation, hvilket viser sig at have været det helt rigtige fokus”
Christian Ruud, CCO & Partner i Pentia
Et strategisk skifte viser sin effekt
Såvel kunder som marked har taget godt imod Stratecution, og Pentia har det seneste år oplevet en væsentlig kundetilvækst af større, veletablerede virksomheder som ATP og Codan Forsikring, der alle ser Pentias tilgang til at bringe strategi og eksekvering tættere sammen som en reel løsning på traditionelle, langstrakte processer.
I Pentia har vi altid bygget på et stærkt teknologisk fundament. De seneste år har vi dog insisteret på at rykke endnu tættere på kundernes forretning og -strategier, og vi hjælper nu i høj grad vores kunder med at omsætte deres potentiale til konkret forretningsværdi.
Jakob Stampe, CEO & Partner i Pentia
Investering i komplementære forretningsområder
Endnu et strategisk tiltag Pentia er lykkes med det seneste år er opkøbet af aktiemajoriteten i det awardvindende B2B specialiserede reklamebureau Klausen og Partners. Et partnerskab som forener strategiske, kreative og tekniske kompetencer under samme tag. Derudover har Pentia også udbygget kompetencepaletten med skarpe digitale kræfter ved opkøbet af det specialiserede Marketing Automation Bureau Inovo i 2020.
Vækst på 49%
Synergierne af disse opkøb har været til at få øje på, og partnerskaberne har allerede budt på en håndfuld kunder, der går på tværs af de forskellige kompetenceområder. Partnerskaberne har bidraget til en vækst på 49% i omsætning på koncernplan.