Yngre generationer, der voksede op side om side med mobiltelefonens udvikling, har til dels tilpasset deres liv omkring den frihed (og skavanker), som apps tilbyder.
Samtidig begynder ældre generationer også at tage mobilen mere og mere til sig — fordi samfundet forventer det, og fordi det som regel bare er en ’bedre’ måde at gøre tingene på.
Den tid som mange af os måske kender, hvor forældre og bedsteforældre bad om hjælp til at bruge en fjernbetjening, er hastigt ved at forsvinde.
Alle de nye muligheder, som apps og den digitale udvikling tilbyder os, sætter også en række nye krav til os alle sammen — som mennesker, som individer, som medarbejdere, som kunder, som forbrugere og ikke mindst som virksomheder og brands.
Verden fungerer ikke på samme måde, som den gjorde for bare 10 år siden. Hvis den nyeste data fortæller os én ting, så er det vel, at følger du ikke med, falder du hurtigt bagud.
Spørgsmålet om, I skal have en app handler nemlig ikke om teknologi — det handler om forretning og at følge med markedet.
Det kan godt være, vi taler med vores egne udviklerbriller på, når vi siger, at alt for mange virksomheder overser mulighederne ved at få en app.
Men faktum er, at de ’gamle’ i dagens samfund, dem der knap nok kan finde ud af knapperne på fjernbetjeningen — det er ikke pensionisterne.
Det er de virksomheder, der står med hovedet i jorden og ikke følger med tiden.