Senior UX Designer

Vil du hjælpe virksomheder og organisationer med at overvinde deres største forretningsudfordringer?
DSC8234

Til vores kontor i Aarhus eller København søger vi en erfaren og innovativ UX Designer. 

Som konsulent i Pentias Experience & Strategy afdeling vil du anvende strategiske/ service design teorier og metoder til at hjælpe virksomheder og organisationer med at overvinde deres største forretningsudfordringer, og at skabe værdi ved at transformere eksisterende processer og drive digital produktudvikling. .

 

Hvem søger vi?

For at få succes i Pentia skal du have et analytisk skarpt og empatisk mindset og en professionel arbejdsmoral, der kan inspirere og motivere andre omkring dig.

Vi søger en senior UX-Designer, som tilrettelægger processer og driver forløb med kunder, ifm. service design, design thinking og digital produktudvikling.

Vi forventer at du er intellektuelt nysgerrig, har klare kommunikationsevner, har ydmyghed til at vide hvad du ikke ved, og som er begejstret for at lære fra andre discipliner.

Du vil blive en integreret del af interdisciplinære projektteams, som arbejder side om side, med eksperter fra teknologi og forretning, og du kan forvente en struktureret træning i at løse strategiske forretningsudfordringer gennem menneske-centreret design, strategi og teknologi

Som del af konsulentrollen vil du rådgive kunder om hvordan de skaber værdi i markedet gennem teknologi og kunde-indsigt, forudse fremtidige drivkræfter for vækst samt rådgive om nye strategier til at navigere gennem disruption og skiftende kunde-adfærd.

 

Om dig:

  • Du er en holistisk UX designer der excellerer i at levere værdiskabende user experience på tværs af utallige kanaler herunder web, mobile og native apps. Du har erfaring med at designe digitale produkter og services, og er vant til at tænke både brugerindsigter og forretningsmål ind i dine løsninger.
  • Du insisterer på at brugerundersøgelser og insights går forud for konceptualisering, strukturering, prototyping og kontinuerlig udvikling af digitale produkter i hele deres livcyklus.
  • Du er en struktureret, systemisk tænker, der kan skabe klarhed hvor der er kompleksitet, og tænker i løsninger på tværs af informationsarkitektur, user flows og systemarkitektur gennem brug af agile arbejdsmetoder og cutting-edge UX-værktøjer og processer.
  • Du er ambitiøs, selvstændig og proaktiv samt besidder en god portion nysgerrig. Dertil er du hjælpsom og tror på det tværfaglige udviklende fællesskab.

 

Dine arbejdsopgaver I Pentia:

  • Tilrettelægge og drive Service Design og Design Thinking-projekter, som kundens primære point-of-contact, samt at indgå i client-service-teams med Projektledere og Account Managers.
  • Frame strategiske spørgsmål og konverterer dem til potentielle digitale produkter, udvikle undersøgelsesdesigns  
    og kondensere resultaterne til meningsfulde indsigter og eksekverbare produktstrategier.
  • Omsætte brugerundersøgelser, indsigter og forretningspotentialer til holistiske OKR metrics og user-experience KPI’er samt interaktionsprincip frameworks, der tydeligt kommunikerer hvordan, der skal leveres for at indfri målsætningerne .
  • Designe og definere integrerede og holistiske brugeroplevelser på tværs af hele brugerrejsen. Leveret som high-level konceptvisualiseringer, user journey-maps, wireframes og UI mock-ups.
  • Planlægning og udførelse af iterative kvalitative og kvantitative brugerundersøgelser der konstant tester ideer og koncepter op imod brugerbehov på alle stadier af produktudviklingens livscyklus.

 

Vores forventninger til dig:

  • Du har dyb erfaring og passion for at definere ideelle brugeroplevelser og interaktionsflows, og arbejder ubesværet i nyeste prototyping programmer som Sketch, Axure, Invision og/eller Figma.
  • Du er problemløsende og analytisk stærk, med evnen til at kommunikere ideer, anbefalinger og data tydeligt i præsentationer og leverancer.
  • Du evner at designe, planlægge og udføre undersøgelser, brugerteste og validere koncepter med henblik på at identificere u-mødte brugerbehov, definere potentielle løsninger og iterativt teste og perfektionere på baggrund af feedback 
  • Du har erfaringer med agil software udviklingsproces og metode, samt solid viden om service design metode og designsystemer    

 

Must-have kvalifikationer:

  • Du har +4 års professional erfaring med experience fra en UX-, CX-, Experience-, eller Interaktionsdesigner rolle
  • Du kan klart artikulere processen, tilgangen og værdien af dit arbejde både i ord og visuel præsentation.
  • Du kommunikerer komfortabel på skrift og tale på både dansk og engelsk

 

Sådan ansøger du:   

Søg stillingen ved at sende dit CV og gerne din motiverede ansøgning via linket senest 17. december. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Jakob Lundvig - jlf@pentia.dk.

Vi indkalder løbende til samtaler.

DSC8235

Om Pentia

Hos Pentia får du 100 dygtige kollegaer fordelt på tre kontorer i København, Aarhus og Malmø. Vi er nogle af branchens bedste til at koble forretning, experience og teknologi i digitale projekter, og vi gør det med øje for vores værdier: Sjov, Respekt og Ansvar. 

Vores leverancer bygger på en dyb forretningsforståelse, stærke digitale kompetencer, og sammen skaber vi de bedst mulige løsninger på tværs af fagligheder og afdelinger. Du bliver en del af en virksomhed, hvor vi prioriterer videndeling og balance mellem privat- og arbejdsliv højt, samtidig med at vi ikke går på kompromis med faglig dedikation og at skabe forretningsværdi for vores kunder.  

Pentia har i en årrække ligget i toppen af listen over bedste arbejdspladser i Danmark, og i 2020 fik vi igen en fornem placering på Great Place to Work’s rangering af Europas bedste arbejdspladser.