Design & Konceptudvikling

Corporate visual identity til ambitiøs Life Science-startup

SPLY er en fremadstormende startup inden for kliniske forsøg i den såkaldte life science-branche. Pentia har hjulpet med at udvikle SPLYs visuelle koncept og identitet, der har både kant og giver brandet plads til at vokse.
Pentia har lavet et stærkt digitalt CVI for SPLY
SPLY har fået et unikt CVI, der har både kant og og plads til ambitionerne.

Udfordring

Et visuelt koncept og udtryk, der udfordrer det klassiske pharma-design

SPLY er en fremadstormende startup inden for kliniske forsøg i den såkaldte life science-branche. Deres ambition er at gøre det billigere at udvikle ny medicin ved at forecaste, optimere og styre produktionen og logistikken under kliniske forsøg. Selvom SPLYs koncept er banebrydende og har potentialet til at skabe disruption inden for forecast til kliniske test, så har marketingbudgettet endnu ikke helt samme størrelse som potentialet. Derfor henvendte SPLY sig til Pentia for at få hjælp til at udvikle en unik corporate identity på et lille budget.

Løsning

Corporate identity med vækstpotentiale og kant

Pentia har skabt et stærkt visuelt koncept og corporate design inden for en stram budgetramme ved at optimere design- og konceptprocessen, så SPLY hurtigt fik leveret værdi.

”Da vi så det design, som Pentia havde udviklet, var vi meget tilfredse og sikre på, at det ville hjælpe os med at skille os ud i forhold til de traditionelle og store brands i branchen”

— Antony Pham, medstifter af SPLY

Resultat

Den koncept- og designpakke, som Pentia har skabt til SPLY, inkluderer bl.a. et website samt design af logo, brevskabelon, PowerPoint-skabelon, visitkort og identitet til sociale medier.

”Pentia har givet os et yderst godt fundament til at starte opbygningen af vores brand samt leveret værdifuld rådgivning.”

— Antony Pham, medstifter af SPLY

Sply Id Ani