Nnit Red
Case

Hvordan NNIT styrker salgsprocessen på tværs af kunderejsen

World Map

Om NNIT

It-konsulentvirksomheden NNIT er udsprunget af Danmarks største medicinalvirksomhed, Novo Nordisk. Hovedkvarteret ligger i Danmark, men over 3.000 medarbejdere arbejder globalt på kontorer i blandt andet England, Irland, Kina, Schweiz, Singapore, Tyskland og USA. NNIT er eksperter i at håndtere komplekse it-projekter for kunder med behov for digital transformation.

Forretningsroadmap
sætter retningen

NNITs konsulenter kan håndtere komplekse it-udfordringer, men kompleksitet er ikke den oplevelse, som en kunde eller potentiel ny kunde skal have af NNIT. Alle konsulenter er derfor klædt på med en grundlæggende skarp kundeforståelse – men dén forståelse afspejlede de digitale forretningsplatforme ikke. Der var brug for at fjerne kompleksitet fra den eksterne kommunikation og det samlede digitale it-økosystem, så resultatet kunne blive en styrket salgsproces på tværs af hele kunderejsen. I dag styrer et forretningsroadmap NNIT sikkert frem mod bedre resultater digitalt.

 

Light Grey
Citat

Pentia har været gode til at udfordre os. Vi gik ind i samarbejdet med en forestilling om, hvad vi skulle have, men dét at få vendt og vurderet de grundlæggende forretningsproblemer med en kompetent sparringspartner, flyttede os. Jeg var lidt skeptisk over den operationelle værdi af et forretningsroadmap. Det viste sig at være det helt rette for os. Vi bruger det i dag som et søkort til at navigere målrettet fremad.

 

Lars B. Petersen, Vice President, Head of Communications & Marketing, NNIT

NNIT.com genvinder det kundevendte mindset

NNIT stod med en international forretningsplatform, der over tid var sandet til, og hvor kommunikationen havde mistet ’touch’ med, hvad det er, kunderne har brug for og hvornår. Derfor var det nødvendigt at genfinde det kundevendte mindset. Sammen med NNIT skabte vi overblik over de kunde-touchpoints, hvor det er muligt for NNIT at accellere salgsprocessen. Kommunikationen viser i dag forståelse for kundens aktuelle situation og udfordring (et udefra-ind perspektiv).

NNITs målgruppe blev inddraget i udviklingsprocessen. På den måde sikrede vi, at alle hypoteser om, hvad god kundevendt kommunikation er, blev testet på målgruppen. 

Fra komplekst it-landskab
- til logisk, digitalt overblik

Med en international forretningsplatform, der over tid havde udviklet og forandret sig til en uoverskuelig størrelse, gav det ikke mening at migrere den eksterne kommunikation fra ét system til et nyt. Derfor anbefalede vi NNIT at investere i et logisk, digitalt overblik først. Et overblik, som på en enkel måde fortæller hvilke dele af systemerne bag forretningsplatformen, der reelt understøtter forretningsprocesser. Det overblik muliggør, at NNIT kan styre målrettet efter at udnytte flere digitale forretningspotentialer og vide, at de har et it-økosystem, der kan understøtte det.

Light Grey
Citat

I ved, hvad I taler om. De konsulenter, vi har mødt i samarbejdet, har udfordret os og vores til tider forudindtagede holdninger. Vi har følt os trygge og taget i hånden. Det er vigtigt, og det sætter vi pris på i samarbejdet med Pentia.

 

Lars B. Petersen, Vice President, Head of Communications & Marketing NNIT A/S