Huscompagniet

Stærkt digitalt fundament understøtter ambitiøse vækstmål

Pentia hjælper Nordens største husbyggerfirma med at skabe vækst via digital "salgsmotor".
746 50057
Med over 40 års erfaring er HusCompagniet nordens største husbyggerfirma med afdelinger fordelt ud over hele Danmark.

Udfordring:

Hvordan vækster vi mere?


Som Nordens største, mest prisvindende husbyggerfirma kunne HusCompagniet måske fristes til læne sig tilbage og nyde succesen. Men man bliver ikke den bedste i klassen uden ambitioner.

HusCompagniet har derfor sat sig selv nye, ambitiøse vækstmål, der indebærer erobring af markedsandele både i Danmark og udlandet. Væksten skal bl.a. komme fra en udvidelse af kundegrundlaget, og det har stillet nye krav til det digitale fundament, som HusCompagniets markedsføring- og salgsproces er bygget på. Den digitale brugeroplevelse skal styrkes og udbygges, så HusCompagniet kommer tættere på kundernes drømme om en ny bolig.

Pentia har været strategisk og eksekverende digital partner gennem hele forløbet.

”Vi ønsker at nå en ny gruppe købere, som ikke pr. automatik tænker på at bygge selv. Den type kunder kommer ikke af sig selv, så vi skal kunne række den digitale hånd ud og starte dialogen på en helt ny måde”

Mikkel Simonsen, Digital Chef hos HusCompagniet

 

Pentia skaber digital forretningsudvikling for HusCompagniet
Der er utallige muligheder for at sammensætte drømmehuset hos HusCompagniet.

Løsning:

Nemt, lækkert og relevant


HusCompagniets nye digitale salgsmotor præsenterer potentielle købere for langt flere muligheder end tidligere. Ikke alene kan man hurtigt få et overblik over HusCompagniets mange lækre, kvalitetshuse, men derudover viser en digital samlingsmotor også alle potentielle byggegrunde. En avanceret algoritme inkluderer nedrivningsmodne huse i visningen også, så antallet af byggegrunde udvides betragteligt – og netop grunde er en afgørende faktor i beslutningsprocessen.

Brugeroplevelsen er i centrum. De besøgende føres gennem et strømlinet flow videre til det nærmeste relevante udstillingshus og et møde med en kompetent byggerådgiver. Kunderejsen rimer nu på nemt, lækkert og relevant, da en potentiel kunde vil blive mødt af de rette informationer på rette tid på tværs af platforme baseret på personalisering og en skarp regelmotor.

HusCompagniets digitale rækkevidde er desuden udvidet og lang mere sammenhængende. Via intelligent retargeting følges de interesserede besøgende og fristes med relevant viden om drømmehuset, hvilket yderligere understøtter de strategiske vækstmål

”Vi ved, at 90% af vores kunder starter deres husdrømme med at søge online. Derfor har vi oprustet digitalt. Det er her grundstenen til salget skal lægges”

Mikkel Simonsen, Digital Chef hos HusCompagniet

Pentia skaber digital forretningsudvikling for HusCompagniet
Alkove 1920X600

Lækker feature:

Tættere på kunden med ”Min Side”


Når en potentiel husbygger første gang møder en byggerådgiver, går der ikke længe før ”drømmemappen” hives op af tasken. Mappen er fuld af udklip og fotos af huse og rummer alle ønskerne til et nyt hus. Den mappe er hjertet i boligdrømmen, og HusCompagniet ved, hvor vigtig den er i beslutningsprocessen. Derfor har de naturligvis lavet en digital version af den. Den hedder ”Min Side”.  På ”Min Side” kan potentielle købere gemme fotos digitalt, og HusCompagniet kan herefter identificere hvor den potentielle kunder er i beslutningsprocessen, så den rette hjælp kan tilbydes.

”Min Side giver ikke alene køberne mulighed for at gemme billeder af deres drømmehus, den giver også os mulighed for at lære vores kommende kunder bedre at kende, så vi kan starte en dialog, der giver værdi for dem og os”

Mikkel Simonsen, Digital Chef hos HusCompagniet

 

HUSC Minside
"Min Side" giver kommende boligejere mulighed for at oprette en digital mappe med drømme og inspiration.
13822 50057
7275 50057

Resultater

Flere møder, flere købere

  • Nyt digitalt fundament, der aktivt understøtter strategiske vækstmål
  • Styrket digital brugeroplevelse
  • Relevant, personalisering af content
  • Højere konvertering grundet klare Call To Actions
  • Løsning, der kan rulles ud i flere lande
  • ”Min Side” feature, der skaber værdi for bruger og leads for HusCompagniet
  • Intern effektiviseringsgevinst ved forenklet redaktøroplevelse


Følgende services fra Pentia er leveret:

 

Pentia skaber digital forretningsudvikling for HusCompagniet
Pentia og HusCompagniet har bygget et stærkt digitalt fundament sammen

Om HusCompagniet


HusCompagniet hjælper hvert år 1.600 danske familier med at bygge drømmehuset, og virksomheden er med hele vejen - fra rådgivning, projektering og byggeri.

Med over 40 års erfaring er HusCompagniet nordens største husbyggerfirma med afdelinger fordelt ud over hele Danmark. Byggegiganten har 15 lokalkontorer med showrooms, 10 udstillingsbyer og over 50 forskellige udstillingshuse. HusCompagniet har dygtige, lokale byggerådgivere på alle deres kontorer, der hjælper kommende husejere med at forvandle boligdrøm til drømmebolig.