Djoef Haeder
Digital Product Design

Børnefamilierne elsker Djøfs digitale barselsberegner

Pentia har udviklet Djøfs innovative digitale barselsberegner, som allerede har hjulpet mere end 10.000 familier med at fortolke de komplicerede barselsregler. Djøf leverer dermed værdifuld rådgivning til eksisterende medlemmer og skaber kontakt til potentielle nye medlemmer.

Udfordring: 

Sparringspartner for medlemmerne under barsel

Bekymringerne for økonomi og barsel kan hurtigt vokse i takt med maven, når en lille ny er på vej, for det er fx svært at gennemskue, hvilken økonomisk støtte man kan få under barselsperioden. Hos Djøf har man derfor besluttet at udvikle en digital barselsberegner sammen med Pentia for at komme den udbredte usikkerhed om regler og rettigheder til livs. Den rådgivning er blevet et kæmpehit hos danske børnefamilier.

Løsning

Et stærkt digitalt produkt

Djøfs digitale barselsberegner giver et nemt overblik over de komplicerede regler, som en børnefamilie skal forholde sig til i forbindelse med barsel. Familien taster sine oplysninger ind og ud kommer et overblik over barsel og økonomi.

”Djøfs rolle er at være sparringspartner for vores medlemmer igennem deres karriere – også under barsel. Vi modtog mange spørgsmål om de komplicerede regler, og sammen med Pentia satte vi os for at skabe et stærkt digitalt rådgivningsværktøj, som kunne hjælpe vores medlemmer”

— Lucille Fonnesbech, digital chef hos Djøf

 

Siden lanceringen er barselsberegneren blevet brugt af mere end 10.000 børnefamilier.

”Vi kan se, at værdifuld digital rådgivning gør en forskel, og da mange af brugerne ikke er medlemmer af Djøf, åbner barselsberegneren samtidig for nye forretningspotentialer og partnerskaber. ”

— Lucille Fonnesbech, digital chef hos Djøf

 

Proces:

Pentia med fra strategi til eksekvering

Pentia har været med gennem hele processen fra strategi til eksekvering af det digitale produkt og har bl.a. via brugerinddragelse og tung udvikling været med til at produktificere en vigtig del af Djøfs rådgivning.

Pentia arbejder sammen med Djøf bl.a. om barselsberegneren. Danske børnefamilier er vilde med barselsberegneren.

Resultater

Djøfs digitale barselsberegner er et af de mest populære digitale produkter udviklet til en organisation inden for de sidste par år. Den digitale barselsberegner har givet Djøf værdifuld omtale samt styrket brandet og dermed skabt interesse hos potentielle medlemmer.

Faktabox om barselsberegneren

  • 10.000+ børnefamilier har benyttet rådgivningen
  • 90% af brugerne er glade for barselsberegneren
  • 83% af brugerne er kvinder
  • 62% er medlemmer af Djøf
  • 38 % er ikke medlemmer
  • 3% af brugerne overvejer at blive Djøf-medlemmer
  • 78% synes barselsberegneren er nem at bruge
  • Barselsberegneren er baseret på 240 testcases
  • Barselsberegneren er udviklet af i et samarbejde mellem Djøf og Pentia
"Barselsberegneren har været en succes"

— Lucille Fonnesbech, digital chef hos Djøf

 

Læs mere om Pentias tilgang til udvikling af digitale produkter her.